„FindMe.lv” publicitātes kampaņa (+prezentācija)

2009. gada pirmajā pusē Latvijas interneta un mobilo tālruņu tirgū ienāca jauna kompānija (SIA “FindMe”) ar tobrīd vēl mazpazīstamu un jaunu produktu – mobilo sociālo tīklu.

Uzsākot darbu Latvijas interneta vidē, jaunajai tālruņa aplikācijai bija nepieciešama testēšana. Tāpēc vispirms vajadzēja interneta sabiedrībai darīt zināmu par šāda produkta esamību, lai pēc tam varētu iesaistīt pēc iespējas lielāku cilvēku skaitu mobilā sociālā tīkla lietošanā. Kompānijas vadība arī cerēja, ka jaunie tīkla lietotāji ar savām atsauksmēm un ierosinājumiem palīdzēs atklāt nepilnības un uzlabot programmatūras kvalitāti.


(prezentāciju iespējams palielināt spiežot “menu” un “View Fullscreen“) 

 

Uzņēmums vērsās pie mums ar diviem uzdevumiem. Pirmkārt, maksimāli īsā laikā informēt par mobilo sociālo tīklu “FindMe.lv” un tā piedāvātajām iespējām pēc iespējas lielāku interneta lietotāju loku. Otrkārt, radīt informatīvo fonu masu informācijas līdzekļos kompānijas mārketinga un pārdošanas aktivitātēm.

Kampaņas stratēģija

Ņemot vērā “FindMe.lv” darbības un produkta specifiku mēs ieteicām kampaņas darbību izvērst tieši interneta vidē un aktīvi uzrunāt nozares speciālistus, kā arī saistītos medijus. Savukārt, otra – paralēlā kampaņas daļa tika tendēta uz dažādām interešu un sociālajām grupām, kuras ikdienā varētu izmantot mobilo sociālo tīklu.

Jau sākotnēji tika izdalītas vairākas potenciālo lietotāju auditorijas un definēti temati, ar kuru palīdzību tās plānots uzrunāt. Ievērojot kampaņai atvēlēto laiku un uzstādītos mērķus mēs noteicām arī ziņu intensitāti. Proti, katra jauna kompānijas ziņa par šo produktu iznāca ar divu nedēļu intervālu, kopumā divu mēnešu garumā.

Kas kopīgs auklītei un mobilajam tālrunim?

Kampaņas gaitā tika uzrunātas vairākas mērķauditorijas, starp kurām bija gan blogu veidotāji, IT speciālisti, cilvēki, kuri interesējās par tehnoloģiju jaunumiem, kā arī bērnu vecāki, skolotāji, ceļotāji, jaunieši u.c. Tas tika panākts katrai no šīm auditorijām sagatavojot ziņu, kas skar tieši viņu interešu jomu, vai arī ir vienkārši interesanta un uzmanību piesaistoša attiecīgajai auditorijai. Pavisam kopā sagatavojām 4 dažādas ziņas par sekojošām tēmām:

Vislielāko publicitāti guva preses relīze, kurā mobilais sociālais tīkls pielīdzināts bērna auklītei. Izrādās, ka tālrunis var pieskatīt bērnu vecāku prombūtnes laikā. Pareizāk sakot, vecākiem vienmēr ir iespēja zināt, kur atrodas viņu atvase, ja bērna mobilajā tālrunī ir aktivizēta attiecīgā “FindMe” aplikācija.

Šī ziņa radīja rezonansi ne vien vortālos, kuri paredzēti vecākiem, bet piesaistīja arī tādu mediju uzmanību kā, piemēram, laikraksts “Latvijas avīze”, portāls “Apollo.lv” un radiostacija “SWH”. Tieši pēc šīs informācijas izplatīšanas “FindMe.lv” pārstāvji ar savu stāstu tika uzaicināti uz sarunu vienā no “Latvijas radio 1″ klausītākajiem rīta raidījumiem – “Kā labāk dzīvot?”

Kampaņas rezultāti

No jaunas kompānijas, kuras atpazīstamība plašsaziņas līdzekļos un publiskajā telpā bija niecīga, tikai divu mēnešu laikā ziņas par jauno projektu bija atrodamas gan laikrakstos, gan portālos un vortālos, gan arī radio un reģionālajā presē. Dažādos Latvijas medijos visu četru ziņu publicitāte kopumā tika nodrošināta 43 reizes (mediju monitoringa tabulu MS Excel formātā var aplūkot spiežot te). Tādā veidā tika radīta interese ne vien par jauno kompāniju, bet arī tās piedāvāto produktu – mobilo sociālo tīklu “FindMe.lv“.

Sabiedrības dzīvo interesi lieliski atspoguļoja interneta komentāri, lietotāju atsauksmes un jautājumi. Taču lielākais ieguvums pašai kompānijai bija informatīvais fons tālāko mārketinga kampaņu veikšanai. Pateicoties publikācijām arī uzņēmuma pārdošanas speciālistu rokās nonāca lieliski argumentācijas un pārliecināšanas instrumenti.

_____________________

* Prezentāciju PDF formātā iespējams aplūkot spiežot te: