Izgudrots „panākumu plānotājs”

Kāds Latvijas uzņēmējs izgudrojis jaunu laika plānotāju (www.leaders.lv), kas palīdzēšot ikvienam tā lietotājam 2011.gadā gūt panākumus, padarīt savu dzīvi daudz piepildītāku un nopelnīt arī vairāk naudas. Tā vismaz apgalvo pats jaunā plānotāja izgudrotājs Roberts Bīlavs.

„Panākumu plānotāja” pamatā ir ideja, ka visu likstu cēlonis esam mēs paši. Un tas, kā mēs plānojam savu ikdienas dzīvi, prioritātes un laiku. Roberts Bīlavs atklāj, ka šī ideja neesot radusies uz līdzenas vietas. Tās pamatā ir četru laika plānošanas paaudžu teorija, kura skaidro kā gadsimtu laikā attīstījusies cilvēku izpratne par laika menedžmentu.

Pirmās paaudzes pieeja laika menedžmentam izpaudusies ar piezīmēm un pārbaudes lapām. „Tas bija mēģinājums pierakstīt daudzās prasības, ko paši uzstiepjam savai būtībai un laikam,” stāsta Bīlavs. Otro paaudzi raksturojot kalendāri un tikšanās klades. Šī pieeja atspoguļojusi mēģinājumus paraudzīties uz priekšu, ieplānot notikumus un nākotnes aktivitātes.

Trešā paaudze jau spērusi ievērojamu soli uz priekšu un atspoguļo pašreizējo pieeju laika menedžmentam. Tā papildina iepriekšējās paaudzes ar nozīmīgām idejām – par prioritāšu izvirzīšanu, par vērtību noskaidrošanu, par nepieciešamību salīdzināt mūsu aktivitāšu vērtību ar patiesajām dzīves vērtībām. Turklāt tā fokusējas uz mērķu nospraušanu. Specifiskiem, ilglaicīgiem, vidējiem un īslaicīgiem, kuru sasniegšanā mūsu laiks un enerģija būtu harmonijā ar vērtībām. Trešajā paaudzē iekļauta arī koncepcija par ikdienas plānošanu, specifisku plānu veidošanu, kā arī nozīmīgas aktivitātes, lai sasniegtu visu iepriekš minēto.

Lai arī jaunākās teorijas šajā jomā ir devušas būtisku ieguldījumu, cilvēki sākuši aptvert, ka prasmīga plānošana un laika kontrole bieži vien nav pietiekami produktīvas. Paļaušanās uz prasmīgu plānošanu rada gaidas, kas nonāk pretrunā ar iespējām veidot nozīmīgas attiecības, apmierināt cilvēku vajadzības un izbaudīt ikdienas priekus. „Arī mēs saskārāmies ar to pašu problēmu. Ko dod sarežģīta un laikietilpīga plānošana, ja tas viss tik un tā beidzas ar to pašu steidzamo darbu sarakstu (varbūt tikai paplašinātu) un plānu par to, kā pareizi realizēt lielo plānu,” saka Bīlavs, norādot, ka veiksmīgākas koncepcijas meklēšana nebūt neesot bijusi viegla. „Daudzi cilvēki novēršas no progresīvām laika menedžmenta programmām un plānotājiem to pārliekās sarežģītības dēļ. Tas cilvēkiem liek justies pārāk ierobežotiem un pārāk „saplānotiem”. Tādēļ viņi atsakās no jaunā un atgriežas pie pirmās vai otrās paaudzes teoriju iemaņām tikai tāpēc vien, lai saglabātu attiecības, spontānumu un dzīves kvalitāti.”

Savukārt nākamā paaudze, kurai Bīlavs pieskaita savu „panākumu plānotāju”, esot īstais izaicinājums veiksmes meklētājiem. Šī paaudze paredz nevis vienkārši plānot laiku, bet gan vadīt pašam sevi. Tā vietā, lai koncentrētos uz lietām un laiku, ceturtās paaudzes pieeja fokusējas uz attiecību saglabāšanu un bagātināšanu, kā arī prognozējamu rezultātu. Proti, produkta un produktivitātes līdzsvaru, kuru daudzi cilvēki pietiekami nenovērtējot. Šo principu esot viegli saprast, atceroties Ēzopa fabulu par zosi un zelta olu.

Fabula vēsta par nabadzīgu zemnieku, kas kādu dienu savas zoss ligzdā atklāj mirdzošu zelta olu. Pateicoties zosij viņš kļūst pasakaini bagāts. Taču līdz ar bagātību pieaug arī zemnieka alkatība un nepacietība. Nespēdams gaidīt zelta olas, zemnieks nolemj nogalināt zosi un iegūt tās visas uzreiz. Protams, uzšķērdis zosi, viņš noskaidroja, ka tajā nebija nekādu zelta olu, bet viņa bagātības avots bija jau izpostīts.

Lai nesanāktu kā šim zemniekam, Bīlavs aicina izmantot viņa paša izveidoto plānotāju „Leader” (www.leaders.lv), kas gan esot ievērojami dārgāks par parastajiem „plānotājiem-kalendāriem” (veikalos tā cena sasniedzot pat divpadsmit latus), tomēr arī daudz pilnvērtīgāks instruments panākumu gūšanai. Plānotājs ļaujot sastādīt un nospraust mērķus ne tikai visam gadam, bet arī pusgadam, ceturksnim, mēnesim, nedēļai un pat katrai dienai. Atšķirībā no parastajiem „plānotājiem-kalendāriem” Roberta Bīlava „panākumu plānotājs” ir izveidots tā, lai cilvēks ne tikai atcerētos par uzstādītajiem mērķiem un uzdevumiem, bet varētu arī sev atskaitīties par paveikto katras nedēļas, mēneša, ceturkšņa un pat pusgada beigās. „Var jau teikt, ka tas ir pārāk vienkārši. Bet ir jāatzīst, ka „vienkārši”, tas šodien ir ļoti, ļoti daudz,” par savu izgudrojumu saka Roberts Bīlavs, norādot, ka plānotājs ir ievērojami apjomīgāks, respektablāks (noder kā laba dāvana) un tāpēc arī ražošanas un izmaksas esot dārgākas.

P.S. „Panākumu plānotāju” jau var iegādāties „Valters un Rapa”, „Latvijas grāmata” un „Adamantos” veikalu tīklos. Plānotāja izgudrotājs cer, ka šīm tirdzniecības vietām tuvākajā laikā pievienosies arī citas. Plašāku informāciju par „panākumu plānotāju” var atrast SIA „RA1” interneta vietnē www.leaders.lv