Mediju attiecības

Mediju attiecības ir mērķtiecīgas komunikācijas organizēšana ar plašsaziņas līdzekļiem un žurnālistiem.


Ko var izdarīt ar mediju attiecībām?

Pirmais un galvenais, ko ar profesionālām mediju attiecībām var panākt, ir iespēja gūt publicitāti. Citiem vārdiem sakot, publiskot jums vajadzīgo informāciju plašsaziņas līdzekļos, lai varētu uzrunāt lielu lasītāju, skatītāju vai klausītāju auditoriju. Pie tam profesionālā ētika nosaka, ka žurnālistiem vai citiem mediju pārstāvjiem par to nav nekas jāmaksā.

Jūs varat pastāstīt par sevi, savas organizācijas vai uzņēmuma sasniegumiem, aktuāliem notikumiem nozarē vai pat produktiem un pakalpojumiem. Vienīgais nosacījums ir tāds, ka šai informācijai ir jābūt vērtīgai, pareizi sagatavotai un pasniegtai. Pretējā gadījumā jūs vienkārši nosūtīs uz reklāmas vai mārketinga nodaļu, kur neko vairāk par klasiskās reklāmas pirkšanas iespējām neiegūsiet.

Turpretī informācija, kas atbilst “spēles noteikumiem” un ir žurnālistiem patiesi noderīga, var tikt publiskota desmit, divdesmit un pat trīsdesmit vai vairāk medijos vienlaikus. Turklāt vēl par baltu velti. Protams, ja tā patiešām ir sagatavota profesionāli un atbilst labas žurnālistikas standartiem un citām mediju prasībām.


Kāpēc tas strādā?

Tas strādā tāpēc, jo arī žurnālistiem ir no kaut kurienes jāsmeļas informācija savam darbam. Ziņas plašsaziņas līdzekļos nerodas gluži tukšā vietā vai no zila gaisa. Tam visam ir nepieciešami savi informācijas avoti. Un visbiežāk tie esam tieši mēs – sabiedrisko attiecību speciālisti, kas medijiem arī piegādā visu vajadzīgo informāciju.

Protams, arī mums ir savi profesionālie noslēpumi, triki un stiķi, ar kuru palīdzību tad mēs arī varam panākt, lai jūsu ziņa kļūst vērtīgu informācijas avotu mediju pārstāvjiem.

Atklāti sakot, tieši par to mums arī maksā, ka spējam izdomāt argumentus un pasniegt visu tādā gaismā, lai tas būtu interesanti ne tikai žurnālistiem un plašām tautas masām, bet arī jūsu potenciālajiem klientiem vai jebkurai citai mērķauditorijai, ko vēlaties sasniegt.